Douglas da Silva Tinti

Doutor em Educação Matemática pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP), com período sanduíche na Universidade de Sevilha/Espanha. Mestre em Educação Matemática pela PUC/SP. Especialista em Estatística Aplicada e Licenciado em Matemática e pela Universidade Metodista de São Paulo. É professor do Departamento de Educação Matemática (DEEMA) da Universidade Federal de Ouro Preto. Atuou como Coordenador de Curso de Licenciatura em Matemática nas modalidades presencial e a distância, como Coordenador Pedagógico (Ensino Médio), Assessor de área de conhecimento (Matemática), professor de Matemática em escolas da Educação Básica e como Diretor Regional São Paulo da Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM-SP) no triênio 2014-2017. Tem experiência nas áreas de Educação e Ensino, com ênfase em Educação Matemática, atuando principalmente nos seguintes temas: Formação de professores que ensinam matemática, iniciação à docência, aprendizagem da docência, Comunidades de Prática, Práticas de Ensino e Estágio Curricular Supervisionado.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Earned a Doctorate in Mathematics Education from the Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC / SP), with a doctoral internship period at the Universidad de Sevilha / España. Earned a Masters in Mathematics Education at PUC / SP. Specialist in Applied Statistics and Licentiate in Mathematics from the Universidade Metodista de São Paulo. He is a professor in the Department of Mathematics Education (DEEMA) at the Universidade Federal de Ouro Preto. He has acted as Coordinator of the Mathematics Degree inboth face-to-face and distance modalities, and served as as a Pedagogical Coordinator (High School), Knowledge Area Advisor (Mathematics), Mathematics teacher in Basic Education and as São Paulo Regional Director of the Brazilian Society of Mathematics Education (SBEM-SP) in the triennium 2014-2017. He has experience in the areas of Education and Teaching, with emphasis in Mathematics Education, working mainly in the following subjects: Teacher training that teaches mathematics, teaching initiation, teaching learning, Communities of Practice, Teaching Practices and Supervised Curricular Internship.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------